Biotechnologia

Program studiów obejmuje wykorzystanie żywych organizmów i procesów biologicznych w inżynierii, technice, medycynie i innych dziedzinach wymagających bioproduktów. Łączy typowe nauki biologiczne z innymi dyscyplinami naukowymi (chemią, inżynierią, informatyką, fizyką itp.).

Biotechnologia jest wszędzie - od produkcji leków i szczepionek po modyfikacje genetyczne oraz technologie hodowli komórek i tkanek poprzez programy hodowlane, w których stosuje się sztuczną selekcję i hybrydyzację. Obejmuje wykorzystanie żywych organizmów i procesów biologicznych w inżynierii, technice, medycynie i innych dziedzinach wymagających bioproduktów. Program studiów łączy typowe nauki biologiczne (genetykę, biochemię, biologię molekularną, mikrobiologię, biologię komórki) z innymi dyscyplinami naukowymi (chemią, inżynierią, informatyką, fizyką itp.). Pracując indywidualnie i w grupach zdobędziesz umiejętności techniczne i biznesowe, aby osiągać sukces w branży biotechnologicznej i biomedycznej. Oprócz zajęć obowiązkowych studenci wybierają wśród szerokiej oferty modułów wybieralnych, samodzielnie kierując swoją ścieżką kształcenia. W czasie studiów możesz brać udział w projektach badawczych, starać się o finansowanie własnego pomysłu naukowego, a także wyjechać za granicę w ramach programu Erasmus+.

Biotechnologia to kierunek dla osób szukających nowych wyzwań i interesujących się najnowszymi osiągnięciami biologii. Celem studiów na kierunku Biotechnologia jest przygotowanie specjalistów posiadających wiedzę i umiejętności niezbędne do stosowania technik biologii molekularnej, biotechnologii i inżynierii genetycznej w ochronie środowiska, przemyśle i medycynie

Absolwent potrafi:

• wykorzystać techniki i metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań symulacyjnych jak i eksperymentalnych,
  • stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze biologii molekularnej i inżynierii genetycznej,
  • analizować dane eksperymentalne i wyciągać na tej podstawie wnioski,
  • wykorzystać narzędzia matematyczne, informatyczne i statystyczne w opracowywaniu i interpretacji wyników doświadczalnych,
  • posługiwać się językiem obcym w zakresie nauk przyrodniczych zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2.

Będziesz mógł podjąć pracę:

• w biologicznych i biotechnologicznych laboratoriach środowiskowych i diagnostycznych;
  • w firmach farmaceutycznych, chemicznych i biotechnologicznych;
  • w firmach wykorzystujących bioprocesy, zwłaszcza w zakładach spożywczych;
  • na uczelniach i w instytutach badawczych;
  • założyć własną firmę biotechnologiczną.

Biotechnologia, studia II stopniaObowiązujący