Ochrona środowiska

Studia I stopnia

Współczesna ochrona środowiska to dziedzina łącząca wiele obszarów nauki z praktyką zarządzania środowiskiem. Studiując na kierunku Ochrona środowiska będziesz spotykać się ze specjalistami z ekologii, biologii molekularnej, ekotoksykologii, bioinformatyki, mikrobiologii i hydrobiologii.
Tytuł zawodowy: licencjat

Współczesna ochrona środowiska to dziedzina łącząca wiele obszarów nauki z praktyką zarządzania środowiskiem. Studiując na kierunku Ochrona środowiska, uznanym za najlepszy kierunek studiów w Polsce w rankingu Perspektywy 2021, studenci mają kontakt ze specjalistami z zakresu ekologii, biologii molekularnej, ekotoksykologii, bioinformatyki, mikrobiologii i hydrobiologii. Poznają najnowsze metody ochrony i kształtowania środowiska oraz uczą się korzystania z geograficznych systemów informacyjnych. Po zrealizowaniu i napisaniu pracy licencjackiej, uzyskują tytuł licencjata ochrony środowiska.

W trakcie studiów, studenci biorą udział w specjalistycznych zajęciach terenowych, projektach badawczych oraz wyprawach naukowych krajowych i zagranicznych.

Jako nasz student będziesz mógł brać udział w specjalistycznych zajęciach terenowych, projektach badawczych, wyprawach naukowych krajowych i zagranicznych.

Absolwent rozumie i potrafi:

• wykorzystywać podstawowe zagadnienia taksonomiczne, ekologiczne i biogeograficzne;
  • stosować akty prawne i przepisy odnoszące się do ochrony przyrody i środowiska, planowania przestrzennego, użytkowania i zarządzania zasobami przyrody;
  • wykonać proste eksperymenty biologiczne i fizyczno-chemiczne, wykorzystując podstawowe techniki analityczne;
  • prowadzić obserwacje i zbierać najważniejsze dane środowiskowe, stosując podstawowe metody i techniki badań terenowych;
  • wykorzystać metody statystyczne oraz techniki informatyczne do opisu zjawisk przyrodniczych i analizy danych z zakresu ochrony środowiska.

Po zakończeniu studiów absolwent może podjąć pracę przede wszystkim:

• w administracji rządowej i samorządowej oraz organizacjach pozarządowych,
  • w instytucjach ochrony środowiska,
  • prywatnych firmach konsultingowych, firmach eksperckich;
  • laboratoriach specjalistycznych, analitycznych, diagnostyki molekularnej, kryminalistycznych;
  • przedsiębiorstwach kosmetycznych, farmaceutycznych, spożywczych.

Ochrona środowiska, studia I stopnia od r. 2022/23Obowiązujący